Alla inlägg under oktober 2007

Av Alice - 30 oktober 2007 12:22

Nu har jag precis kommit hem ifrån ett besök hos Vackra Vilda som befinner sig utomlands för studier.

Det var mest grått och grått hela tiden, fast oändligt härligt att träffa henne igen. Det känns som det var en hel evighet sedan hon åkte men det är bara två månader sedan och om en månad kommer hon hem. Bra, tycker jag. Hon längtar nog lite själv också tror jag, det är inte så att man skrattar ihjäl sig där borta i väst precis.

Nu ska jag försöka ta igen alla de arbetsdagar som gått bort bara för att jag har varit lite ledigt. Det är lite tråkigt att man måste sota för det i efterhand men det är bara att ta ett krafttag och se till att komma ifatt.


Innan jag åkte iväg hade maken givit sig av österut på affärsresa så när jag kom hem så hade vi inte setts på två veckor. Jag är helt säker på att det är nyttigt att borta in emellan. När man vet att man snart ska ses igen så tycker jag att det är skönt att längta lite. Nu längtar jag hem. I det här gråa vädret vill jag mest sitta i soffan med en kopp te och dra en filt över mej. Men det får vänta några timmar till.

Av Alice - 5 oktober 2007 12:32

Så där ja. Mässan är över och luften går ur en.

Men oj då!

Nu är det ju dax för nästa projekt.
Det varar fram till jul och innebär att man måste jobba häcken av sig för att hinna i tid, vilket i sin tur betyder mycket mer arbete än fritid och sömn.  Mannen tycker att detta är en väldigt tråkigt tid för det finns bara två lägen på mej - antingen så jobbar jag eller så sover jag.

Fy vad tråkigt jag är!
Men jag gillar mina lönekuvert några månader framåt och i början av nästa år kan jag unna mej ett par veckors semester någonstans där det är varmt. Så gjorde vi förra året och det var stor skillnad.
Vissa år har jag inte vaknat till efter produktionen förrän fram i maj, hela vinter har gått om en lång dvala.

Förra året var jag vaken åtminstone sporadiskt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards