Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Förgiftad

Av Alice - 23 augusti 2007 11:09

Tänk att det är ett helt år tills jag får semester nästa gång, HU!
Normalt sett brukar jag vara full av energi så här direkt efter lång ledighet men icke detta år.
Känner mej redan trött och seg.
Och tjock,
Inte så mycket i huvudet som om mage, lår och rumpa.
Jag läste igår på Tasteline om att det var dax för detox efter sommarens utsvävningar. Det är nog sant men det verkar inte kul alls.
Detta är deras exempel på en detoxdag;

Börja dagen: Stort glas vatten + pressad citron. Morgonpromenad eller yoga
Frukost:
En linfrö shot. Blötlägg en msk linfrön i vatten över natten. Fruktsallad med dinkel, nyponte, yoghurtsmoothie med cultura, bifidus, dofilus eller annan naturell hälsoyoghurt
Mellis: Torkad frukt, mandlar, grönt te, en dl spirulinajuice
Lunch: Bulgur med ångkokt lax och broccoli
Mellis: Banan och morotsjuice
Middag: Het tomatbaserad böngryta med råris.
Kväll: Halv avokado, coctailtomater, keso
Innan du lägger dig: Meditera eller ta en kvällspromenad eller ett varmt bad. Avsluta med ingefärste.


Det låter som ett heltidsjobb, jag fattar inte när man ska hinna med allt det där.
Sen undrar jag, fruktsallad med dinkel?!
Den dinkel jag har är nån sorts mjöl, kan det vara gott med mjöl i fruktsalladen. Tror inte det.
Och vad är spirulinajuice?
Lax har jag förätit mej på, dessutom tror jag att den odlade laxen är giftigare än mycket annat.
Banan och morotsjuice finns det eller ska man ta morotsjuice och mixa i en banan? Gott låter det inte.
Och hur länge måste man hålla på egentligen?

 
 
Lillamej

Lillamej

27 augusti 2007 09:51

Nää usch det låter som en vidrig kur det där! Är det inte lika bra att bara skippa smör o socker och äta riktig mat 2 ggr per dag? Tränar man lite också så måste ju det vara nog ju...
herregud man ska väl inte LIDA heller?
Kram o lycka till!

http://jagvilllevanykter.blogg.se

 
Ingen bild

Alice

29 augusti 2007 09:26

Nä fy jag tänker inte kura mej. Nytt gymkort får räcka.
Skönt att du hade det bra på dina konferensdagar.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice - 4 december 2007 12:26

Egentligen har jag inte tid med att blogga nu men en liten sak som har förbryllat mej måste jag dela med mej. Härom morgonen, typ 06.10 när jag skulle ta min cykel och ge mej iväg till jobbet såg jag i ögonvrån en gestalt som kom upp för trappan till...

Av Alice - 30 oktober 2007 12:22

Nu har jag precis kommit hem ifrån ett besök hos Vackra Vilda som befinner sig utomlands för studier. Det var mest grått och grått hela tiden, fast oändligt härligt att träffa henne igen. Det känns som det var en hel evighet sedan hon åkte men det är...

Av Alice - 5 oktober 2007 12:32

Så där ja. Mässan är över och luften går ur en. Men oj då! Nu är det ju dax för nästa projekt. Det varar fram till jul och innebär att man måste jobba häcken av sig för att hinna i tid, vilket i sin tur betyder mycket mer arbete än fritid och sömn....

Av Alice - 25 september 2007 16:44

I helgen så ska vi ha mässa på jobbet och det är så vansinnigt mycket som ska göras innan vi slår upp portarna för besökarna. Det känns inte som jag har någon koll alls och det är en läskig känsla. Jag duttar lite här och lite där men ingenting blir ...

Av Alice - 19 september 2007 16:11

Det var ta mej tusan likadant inatt. Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag var på ett stenhårt gympapass igår och sen gick vi  ut på krogen och lyssnade på ett band. Ett glas vin blev det men det ska väl inte behöva hindra nattsömnen. Klockan hann...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards