Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Grått, grått och åter grått

Av Alice - 30 oktober 2007 12:22

Nu har jag precis kommit hem ifrån ett besök hos Vackra Vilda som befinner sig utomlands för studier.

Det var mest grått och grått hela tiden, fast oändligt härligt att träffa henne igen. Det känns som det var en hel evighet sedan hon åkte men det är bara två månader sedan och om en månad kommer hon hem. Bra, tycker jag. Hon längtar nog lite själv också tror jag, det är inte så att man skrattar ihjäl sig där borta i väst precis.

Nu ska jag försöka ta igen alla de arbetsdagar som gått bort bara för att jag har varit lite ledigt. Det är lite tråkigt att man måste sota för det i efterhand men det är bara att ta ett krafttag och se till att komma ifatt.


Innan jag åkte iväg hade maken givit sig av österut på affärsresa så när jag kom hem så hade vi inte setts på två veckor. Jag är helt säker på att det är nyttigt att borta in emellan. När man vet att man snart ska ses igen så tycker jag att det är skönt att längta lite. Nu längtar jag hem. I det här gråa vädret vill jag mest sitta i soffan med en kopp te och dra en filt över mej. Men det får vänta några timmar till.

 
 
Lotta

Lotta

30 oktober 2007 17:48

Så roligt att få resa till sin unge! Och så skönt att komma hem till sitt igen. Lyllos dig som har någon där... ;) Kram!

http://listigalottas.blogg.se

 
Ingen bild

Alice

31 oktober 2007 14:38

Ja nu har ju allt funkat hur bra som helst ganska länge så det känns himla härligt.
Det är mest bara jobbet som tar på krafterna.
Är det Sture Dahlström du läser?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice - 4 december 2007 12:26

Egentligen har jag inte tid med att blogga nu men en liten sak som har förbryllat mej måste jag dela med mej. Härom morgonen, typ 06.10 när jag skulle ta min cykel och ge mej iväg till jobbet såg jag i ögonvrån en gestalt som kom upp för trappan till...

Av Alice - 5 oktober 2007 12:32

Så där ja. Mässan är över och luften går ur en. Men oj då! Nu är det ju dax för nästa projekt. Det varar fram till jul och innebär att man måste jobba häcken av sig för att hinna i tid, vilket i sin tur betyder mycket mer arbete än fritid och sömn....

Av Alice - 25 september 2007 16:44

I helgen så ska vi ha mässa på jobbet och det är så vansinnigt mycket som ska göras innan vi slår upp portarna för besökarna. Det känns inte som jag har någon koll alls och det är en läskig känsla. Jag duttar lite här och lite där men ingenting blir ...

Av Alice - 19 september 2007 16:11

Det var ta mej tusan likadant inatt. Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag var på ett stenhårt gympapass igår och sen gick vi  ut på krogen och lyssnade på ett band. Ett glas vin blev det men det ska väl inte behöva hindra nattsömnen. Klockan hann...

Av Alice - 18 september 2007 15:01

Igår kväll var jag jättetrött! Jag ville så gärna se Upp till kamp på TVn och det var med en kraftansträngning som jag lyckades hålla mej vaken den sista halvtimmen. Sen var det direkt in i sängen. Jag tror vi somnade båda två inom 5 minuter. Sen va...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards