Alla inlägg under augusti 2007

Av Alice - 31 augusti 2007 16:06

Jisses vilken vecka det har varit, massor, massor av jobb. Jag hinner knappt andas ut ordentligt på hela dagen, långt mindre skriva blogg. Lite har jag hunnit läsa men inte mycket.

Ändå är detta bara början på det som komma skall.

Något jäkla detox orkar jag inte med så det får vara. Det blir nog bra ändå. Jag ska äta rosenrot och se om det kan hjälpa.

Nu är det helg och det blir avskedsmiddag för Vackra Vilda som ger sig utomlands för att plugga ett tag.

Så på söndag morgon kommer jag att stå gråtande på perrongen och vinka av henne. Så sorgligt. För mej. För henne blir det säkert jättekul, det är bara jag som är fånig.

Nej minsann, nu ska jag gå.

Ha en härlig helg! 

Av Alice - 23 augusti 2007 11:09

Tänk att det är ett helt år tills jag får semester nästa gång, HU!
Normalt sett brukar jag vara full av energi så här direkt efter lång ledighet men icke detta år.
Känner mej redan trött och seg.
Och tjock,
Inte så mycket i huvudet som om mage, lår och rumpa.
Jag läste igår på Tasteline om att det var dax för detox efter sommarens utsvävningar. Det är nog sant men det verkar inte kul alls.
Detta är deras exempel på en detoxdag;

Börja dagen: Stort glas vatten + pressad citron. Morgonpromenad eller yoga
Frukost:
En linfrö shot. Blötlägg en msk linfrön i vatten över natten. Fruktsallad med dinkel, nyponte, yoghurtsmoothie med cultura, bifidus, dofilus eller annan naturell hälsoyoghurt
Mellis: Torkad frukt, mandlar, grönt te, en dl spirulinajuice
Lunch: Bulgur med ångkokt lax och broccoli
Mellis: Banan och morotsjuice
Middag: Het tomatbaserad böngryta med råris.
Kväll: Halv avokado, coctailtomater, keso
Innan du lägger dig: Meditera eller ta en kvällspromenad eller ett varmt bad. Avsluta med ingefärste.


Det låter som ett heltidsjobb, jag fattar inte när man ska hinna med allt det där.
Sen undrar jag, fruktsallad med dinkel?!
Den dinkel jag har är nån sorts mjöl, kan det vara gott med mjöl i fruktsalladen. Tror inte det.
Och vad är spirulinajuice?
Lax har jag förätit mej på, dessutom tror jag att den odlade laxen är giftigare än mycket annat.
Banan och morotsjuice finns det eller ska man ta morotsjuice och mixa i en banan? Gott låter det inte.
Och hur länge måste man hålla på egentligen?

Av Alice - 22 augusti 2007 07:45

Jag glömde gå och träna igår, hade bokat pass och glömde helt bort det.

Vad förvånad jag blev! 

Av Alice - 20 augusti 2007 16:37

I fem dagar ska jag cykla genom den förbannade, jävla festivalen.

Jag hatar festivalen.

Fulla människor som dräller omkring överallt, krossat glas, skräp och papper och matos.
Så där nu har jag fått det ur mej.
Samtidigt är det en del artister som jag vill se.

Hur ska jag få ihop det?

Tänk om jag kunde få bli en fågel i en vecka och flyga över alltihop och sätta mej höst uppe på en lyktstolpe och se det jag vill se.

Om jag gitter dra mej dit så kommer jag bara att se en massa ryggtavlor, det är knappt värt besväret. 

Av Alice - 17 augusti 2007 14:57

Jag har varit på Panduros  outlet.

Jag skulle bara ha glasfärg, inget mer. Det gick inget bra.

Jag har ju sagt åt mej att inte handla en massa saker som jag inte behöver. Det hjälpte inte, jag bröt min regel, igen.

Jag vet ju inte ens vad man ska ha en del av de här sakerna till. 

Var finns min stödgrupp? 

Av Alice - 17 augusti 2007 07:33

För ett tag sedan var jag på plantskolan för att inhandla lite blommor och hittade då en i mitt tycke spännande växt som inte liknade något jag sett tidigare. En röd kvanne. Jag frågade trädgårdsmästaren om det gick att sätta den i en kruka.
Inte kan du göra det sa han. Tänk om någon skulle stoppa mej i en kruka, det skulle ju helt stoppa tillväxten. Näe den här behöver bre ut sig och bli stor och fin.
Jag är redan stor och fin, kan inte någon stoppa mej i en kruka?

Av Alice - 17 augusti 2007 05:27

med överskottsenergi!?? :-)

Näee knappast, snarare sömnsvårigheter och trött. :-S

Av Alice - 17 augusti 2007 01:46

Det är storm här ute på kobben nu. Det känns nästan lite spöklikt. Som om tiden stod stilla på något sätt. Fast det lär jag ju märka i morgon bitti att den inte gjorde. M sover gott, låter det som. Eller inte, för han snarkar väldigt mycket, fast det är ju inte han ;) (glömde det).

Ljuden som kommer ifrån sovrummet låter ialla fall som något från någon som sover väldigt djupt och gott.

Jag är avundsjuk!

Vill oxå sova.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards