Direktlänk till inlägg 9 juli 2007

Another day in paradise

Av Alice - 9 juli 2007 08:46

Ett tag såg det som om vi skulle bråka bort hela helgen.
Det är konstigt hur man kommer igång och sen upphör allt förnuft att existera och man bara bråkar på utan att någon vare sig lyssnar eller säjer något vettigt.
Jag var tvungen att gå ut, ta en lång runda för att få tid att sansa mej och tänka. Så jag bestämde mej för att låna dotterns lägenhet när hon är bortrest och sedan sticka iväg själv en vecka. Då får han 2 veckor på sej att tänka ut hur han vill ha det. Tycker han fortfarande att jag ska flytta så får jag väl göra det. Så här kan vi ju ändå inte hålla på.
Jag kom hem och mötte honom då han var på väg ut. Jag bestämde mej för att för att promenera med och presenterade mitt beslut för honom.

För att göra en mycket lång historia en aning kortare så kan man säja att det nog fick honom att tänka till lite.
Att han, efter att ha funderat ett tag, kom fram till att det nog inte var en så lysande idé att jag ska flytta.
Att man inte kan förvänta sig sex när allt annat är rörigt.
Att vi har en himla massa tillsammans som är bra.
Så just nu är det bra igen ...
men
det är ju ändå så att tilliten har fått sig en liten törn.
Hur länge varar detta lugn, när är det dags igen?
På något sätt ska jag försöka se till att jag är bättre rustad då, hur vet jag inte riktigt.
Det måste jag tänka ut.

Nu är jag inne på sista arbetsveckan innan semestern och jag måste se till att få gjort allt som ska göras här. Det ska nog gå, nu när jag kan koncentrera mej igen.

 
 
Lotta

Lotta

9 juli 2007 10:40

Skönt att det har lugnat sig. Hoppas det varar. Kram!

http://listigalottas.blogg.se

 
Dr S

Dr S

10 juli 2007 22:13

Mmm... javisst, jag hoppas också att det är något som varar.

http://skargardsdoktorn.blogg.se

 
Lillamej

Lillamej

11 juli 2007 12:55

Hej Alice, Jag har också länkat till din sida. Hoppas det är ok?
Jag tror att det vore bra att gå till botten med var skon klämmer. Ofta blir det ju bara pajkastning i gräl, där man försöker projicera ut sitt eget dåliga mående på den andra. Om bara HAN kunde göra si, om bara HON förstod mig, ville ha mer sex osv osv... Men orsaken sitter ju I MIG SJÄLV. Vad är det som gör att han vill ha mer sex? Behöver han bekräftelse? uppskattning? Närhet?. Kanske har han det tufft på jobbet?.

Vad jag menar är, att det nödvändigtvis inte har med DIG att göra, om HAN upplever att det är problem i relationen. Det kanske är HANS problem, och inte ditt??

Kram o hejdå!

http://jagvilllevanykter.blogg.se

 
Ingen bild

Alice

11 juli 2007 14:56

och jag hoppas att ni har rätt

 
Ingen bild

Alice

11 juli 2007 15:02

Till Lillamej
Tack för ditt stöd och din länk.
Håller fullständigt med dig, åtminstone när förnuftet råder. Jag tycker att man har själv ansvar för sitt sexliv, det kan man inte lägga på någon annan. Man ska inte göra något som man inte vill och vill man något får man tala om det, inte tro att någon annan kan läsa ens tankar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice - 4 december 2007 12:26

Egentligen har jag inte tid med att blogga nu men en liten sak som har förbryllat mej måste jag dela med mej. Härom morgonen, typ 06.10 när jag skulle ta min cykel och ge mej iväg till jobbet såg jag i ögonvrån en gestalt som kom upp för trappan till...

Av Alice - 30 oktober 2007 12:22

Nu har jag precis kommit hem ifrån ett besök hos Vackra Vilda som befinner sig utomlands för studier. Det var mest grått och grått hela tiden, fast oändligt härligt att träffa henne igen. Det känns som det var en hel evighet sedan hon åkte men det är...

Av Alice - 5 oktober 2007 12:32

Så där ja. Mässan är över och luften går ur en. Men oj då! Nu är det ju dax för nästa projekt. Det varar fram till jul och innebär att man måste jobba häcken av sig för att hinna i tid, vilket i sin tur betyder mycket mer arbete än fritid och sömn....

Av Alice - 25 september 2007 16:44

I helgen så ska vi ha mässa på jobbet och det är så vansinnigt mycket som ska göras innan vi slår upp portarna för besökarna. Det känns inte som jag har någon koll alls och det är en läskig känsla. Jag duttar lite här och lite där men ingenting blir ...

Av Alice - 19 september 2007 16:11

Det var ta mej tusan likadant inatt. Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag var på ett stenhårt gympapass igår och sen gick vi  ut på krogen och lyssnade på ett band. Ett glas vin blev det men det ska väl inte behöva hindra nattsömnen. Klockan hann...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards