Alla inlägg den 9 juli 2007

Av Alice - 9 juli 2007 15:12

dagar, innan det äntligen är semester, är snart avklarad och det känns ganska lugnt i både magen och huvudet.

Härligt!

Just precis NU är mitt största problem vad som ska ätas till middag. Lyx-problem eller hur?

Ica föreslog fyllda paprikor och det bör ju gå hyfsat snabbt. Jag önskar ibland att jag vore en välorganiserad person som hade handlat och gjort upp en veckomatsedel och sedan bara lagat det.

Jag har ett par gånger varit så ambitiös och provat, det slutar alltid med att jag måste slänga en massa mat för att jag inte har varit sugen på den bestämda maträtten och gjort något annat istället eller helt enkelt inte orkat laga något. Så för mej är det inte särskilt ekonomiskt om jag inte samtidigt kan lära mej en stor portion självdiciplin.

Av Alice - 9 juli 2007 08:46

Ett tag såg det som om vi skulle bråka bort hela helgen.
Det är konstigt hur man kommer igång och sen upphör allt förnuft att existera och man bara bråkar på utan att någon vare sig lyssnar eller säjer något vettigt.
Jag var tvungen att gå ut, ta en lång runda för att få tid att sansa mej och tänka. Så jag bestämde mej för att låna dotterns lägenhet när hon är bortrest och sedan sticka iväg själv en vecka. Då får han 2 veckor på sej att tänka ut hur han vill ha det. Tycker han fortfarande att jag ska flytta så får jag väl göra det. Så här kan vi ju ändå inte hålla på.
Jag kom hem och mötte honom då han var på väg ut. Jag bestämde mej för att för att promenera med och presenterade mitt beslut för honom.

För att göra en mycket lång historia en aning kortare så kan man säja att det nog fick honom att tänka till lite.
Att han, efter att ha funderat ett tag, kom fram till att det nog inte var en så lysande idé att jag ska flytta.
Att man inte kan förvänta sig sex när allt annat är rörigt.
Att vi har en himla massa tillsammans som är bra.
Så just nu är det bra igen ...
men
det är ju ändå så att tilliten har fått sig en liten törn.
Hur länge varar detta lugn, när är det dags igen?
På något sätt ska jag försöka se till att jag är bättre rustad då, hur vet jag inte riktigt.
Det måste jag tänka ut.

Nu är jag inne på sista arbetsveckan innan semestern och jag måste se till att få gjort allt som ska göras här. Det ska nog gå, nu när jag kan koncentrera mej igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards